Viking Line Cup on pääasiassa Etelä-Suomen alueella pelattava turnausmuotoinen cup, joka pelataan loka-maaliskuun aikana eri paikkakunnilla. Turnaukset ovat avoimia kaikkien alueiden pelaajille.
Kaikki turnaukset ovat yksittäisiä turnauksia, joten joukkueet voivat osallistua vaikka vain yhteen turnaukseen tai sitten vaikkapa kaikkiin kiertueen turnauksiin. Myös yleisö on maksutta tervetullut seuraamaan turnauksia. Keksi joukkueellesi nimi ja ilmoittaudu osoitteessa www.vikinglinecup.yhdistysavain.fi.

Viikkari Cupia on kehitelty koko sen 20 vuotisen historian aikana yhteistyössä järjestäjien ja joukkueiden kanssa. Viimeiset suuremmat muutokset toteutettiin kaudella 2019-20, joiden tavoitteena oli saada turnauksista joukkueille entistä mielenkiintoisempia ja samalla myös järjestäjäystävällisempiä.
Turnaukset järjestetään kolmessa sarjassa: miehet harraste, naiset harraste ja sekasarja.
Turnauksissa noudatetaan Suomen Lentopalloliiton kilpailusääntöjä ja Vikingline Cup määräyksiä.

Viking Line Cup on täydentävä kilpailujärjestelmä niille joukkueille, jotka
eivät tahdo osallistua sarjamuotoiseen kilpailutoimintaan, tai haluavat säännöllisen sarjatoiminnan lisäksi osallistua myös muutamiin turnausmuotoisiin otteluihin.
Viking Linen turnauksiin voivat osallistua täydentävänä kilpailumuotona myös mm. nuorten ja masters joukkueet/pelaajat, sekä esim. alueilla muissa omatoimisissa sarjoissa pelaavat joukkueet.